reklama

Prvá dvojkolesová stovka

Plávanie, bicyklovanie, tanec a sex, vyprevádzal ma z ambulancie pred mnohými rokmi neurológ s odporúčaniami, čo okrem tabletkového voltarenu a práškového flectoru ešte blahodárne vplýva na moju pokrivenú skoliotickú chrbticu. Všetko okrem tanca mám ľahko pred tridsiatkou v malíčku a začiatkom tohto leta som sa začal vážnejšie vracať k cyklistike. Tak po desiatich rokoch. Celú vysokú aj niečo predtým a potom som na bicykli nesedel. V Bratislave a za hranicami je situácia v tomto smere priaznivá, takže nebol dôvod neskúsiť to.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Kým Zuzulová nevyhrala prvý sveťák, donekonečna čelila otázkam, kedy sa tak stane. Aj Sagan na svojej druhej Tour pred prvým triumfom na etape, situácia je na jeho tretej teraz ešte napätejšia, keďže na pódiu stojí pravidelne, ale nikdy nie na najvyššom stupienku. Kedy dá ten či onen hokejista alebo futbalista v novom pôsobisku prvý gól a podobne. Ja som bol po privátnej renesancii cyklistiky plný očakávaní, či konečne zvládnem stokilometrový úsek v rámci jedného výletu. Doteraz to stále boli šesťdesiatky, sedemdesiatky, raz osemdesiatka. Až prišla posledná júlová sobota, 26. 7. 2014 - a prisahámbohu 108 kilometrov. Neveril som. Konečne. Skúsení harcovníci na dvoch kolesách s ľudským pohonom zrejme mávnu nad takouto cifrou rukou, ale pre nadšenca, ktorý občas beháva na pretekoch, pravidelne hráva basketbal a chodí si aj zaplávať, je to paráda. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Starý horský bicykel som si bol večer pred životným výkonom vyumývať na pumpe wapkou, dofúkať kolesá a podoťahoval som si aj všetky možné závity. A on sa mi odmenil. Po rakúskych cestách aj cyklocestách som zvládol oných 108 km za sedem hodín, čo je priemerka vyše 16 km/h. Plus dokopy hodina pauza. A to na "horáku", schválne v najväčšom teple a s plným ruksakom vody a tyčiniek, asi nie je zlé. A ešte zmáknutá trasa: Bratislava, Račianska - Berg (8,5 km) - Stopfenreuth (17,5) - Probstdorf (23) - Stopfenreuth (23) - Devínska Nová Ves (16) - Bratislava, Račianska (20).

Na čerpačke pred mostom Lafranconi som to spotený, lepkavý, hladný a smädný chcel zabaliť, nevinný a spoľahlivý bicykel šmariť do kríkov a ísť električkou, ale káva s jahodovým koláčom boli zdatnými životabudičmi. Po nábreží Dunaja som po dvadsaťminútovej pauze prefrčal ako nič, akurát staré centrum mesta bolo plné, tak som pár chvíľ šiel popri bicykli. Ale z Obchodnej až domov to už bola opäť brnkačka. Mal som odrazu toľko nových síl, ako keby som dostal náladovku z gumidžúsu a roztečných duraceliek.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A ďalší cieľ? Všetko menej už bude sklamanie, všetko nad očakávanie. A radosť. K Jadranu by sme sa takto o rok chceli bicyklami dostať za štyri dni. 

Radovan Kleinr

Radovan Kleinr

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

creative freelancer Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu