reklama

Originál alebo remake? České aj slovenské cover verzie hitov

Knowing me, knowing you či Slunečné pobřeží? Let it be ako Ja už spím, 'Cause I am your lady alebo v českom refréne Už nejsem volná? Je ich požehnane, znejú lepšie aj horšie. Záleží na texte, samozrejme interpretovi či jeho vizuálnej podobnosti s originálom, ale aj na vkuse a náročnosti poslucháča. Moje vybrané česko-slovenské cover verzie zahraničných hitov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Hložeka s Kotvaldom mám rád za "Můj čas" aj "V pohode", ale ich "Krejčí" pôvodom od Shakina Stevensa "You drive me crazy" mi pre ten text reže uši. 

Však nejsem vazba abych silou vlád
Na první pohled na mně hned je znát
Že jsem jen krejčí
 


Aj "Ja už spím" od Marcely Laiferovej mi znie v porovnaní s beatlesáckym "Let it be" rozpačito, hoc text napísal Kamil Peteraj. 

Zdá sa že mám nádej keď si ružu vo sne obzerám
Keď jej zo sna šepkám
Ja už spím
 


Ale taká country vypaľovačka "Veď mě dál, cesto má" od nebohého Pavla Bobeka mi do originálu "Take me home, country roads" skvele pasuje.
 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Aj "I only want to be with you" od Dusty Springfieldovej sa napríklad tiež celkom hodí k českej štebotavej verzii od Vondráčkovej "Chytila jsem na pasece motýlka".
 


Mojou viacročnou srdcovkou je však Špinarovej cover verzia megahitu od ABBA "Knowing me, knowing you" známa ako "Slunečné pobřeží". Priznávam, najmä pre dovolenkovú tematiku.
 


Občasnú slabosť mám aj na Petru Janů a jej "Už nejsem volná", prerobenú verziu "Power Of Love" od Jennifer Rush.


....a napokon "Trim ho" od Heleniných očí a.k.a. "Dream on" od Nazareth"


 

Radovan Kleinr

Radovan Kleinr

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

creative freelancer Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu